Haft barnvakt ;D

Hej hej =D

Nu har lugnet åter lagt sig i vårat lilla hem ;)

Efter att ha tagit en promenad till gården för att lämna mat till Kent gick gumsan och jag hemåt för att fixa mat till oss. Jag lade gumsan eftersom jag tänkte att det vore bra för henne att sova innan Calle kom. När maten var klar hade gumsan inte somnat så hon fick komma ner och äta hon med.
Jag hann börja diska lite innan Niklas,Calle och den lilla vovsingen kom gåendes strax innan halv ett.

Sedan dess har det varit full rulle ;) Barna har både lekt och gnällt lite på varandra,men jag har lyckats få dem att bli sams. Eftersom de var så snälla har jag hunnit få en del gjort. Jag har hängt tvätt,gått igenom och fått ordning i en låda med massa laddare,som var inlindade i varandra,varit ute med mat till vovsingarna,burit in pellets samt fixat mellanmål. Naturligtvis har jag varit med och lekt också :D Som ni ser är det nog snarare Calle,som varit barnvakt åt mig,eller inte åt mig utan åt Patricia,än tvärtom ;P

Kent kom hem runt fyra. Han hade med sig Niklas och lilla voven. De hann med en fika innan de tog med sig Calle och gick hemåt =) Nu har Kent gett sig iväg en sväng igen.
Gumsan är sliten så det återstår att se hur länge hon orkar vara vaken i kväll :D
Som tur är ska vi inte vara på dagis förrän kl.11.15 i morgon så vi får förhoppningsvis lite sovmorgon plus att vi kan ta det lugnt.



En av gumsans favvosysslor är att kolla i spegeln :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0