Nyårslöften

Jag ligger här i sängen och funderar på nyårslöften. Jag brukar inte lova något då jag oftast inte kan hålla det ändå,men i år blir det ett undantag. Jag har inte bara ett löfte utan jag har faktiskt kommit på flera stycken :D
 
- Börja äta mindre sötsaker. Det har blivit alldeles för mycket av både godis och annat gott hela det här året. Det MÅSTE bli ändring på det!
 
- Komma igång ordentligt med träningen. Jag har gjort två pass den här veckan,men annars har det varit alldeles för dåligt av den varan det senaste året. Nu när jag har minst 20 kg att gå ner efter graviditeten är det bara att se till att få tummen ur och sätta fart så de försvinner så fort,som möjligt ;)
 
- Ta bättre hand om mig själv.
 
- Lära mig att det inte är fel att skämma bort mig själv ibland. Jag ÄLSKAR att köpa nya saker till barnen och jag hamnar alltid på barnavdelningarna i affärerna fast jag egentligen var ute efter något nytt till mig själv från början. När jag köpte både nya vinterkängor och jacka häromdan fick jag dåligt samvete först eftersom jag tyckte att det blev mycket dyrare än vad jag tänkt mig. Samtidigt vet jag att det lönar sig att lägga lite extra pengar på sånt då det oftast håller bättre.
 
Jag vet att jag kommer må mycket bättre om jag (Nej,NÄR jag) håller de här löftena. Jag kommer bli en bättre mamma/sambo/kompis eftersom jag kommer trivas bättre med mig själv. 
 
Har ni några nyårslöften?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0