Gröt överallt - check,bråk om kläder - check,sams igen - check

Hejsan :)
 
Idag är det första dagen Kent är hemma - tack och lov säger jag. Dagen började inte särskilt bra så jag är glad för att min kära sambo var hemma och kunde hjälpa till!
Patricia ville inte samarbeta alls. Först ville hon ha gröt till frukost så jag ordnade det,men så ångrade hon sig. Istället för att tala om att hon inte ville ha hällde hon ut gröten (med mjölk och allt) på bordet - suck...Sedan skulle hon absolut inte sätta på sig några kläder så jag fick tvinga på henne dem.
Efter mycket skrik och bråk lyckades jag få i henne yoghurt och flingor. I vanliga fall hade jag väntat tills hon bestämt sig för att äta upp gröten,men eftersom vi hade bråttom till dagis valde jag att inte bråka mer om det.
 
Nästa utbrott kom när det var dags att sätta på sig ytterkläder. Då fick pappa ta över för jag orkade inte bråka mer. Jag gick ut till bilen för att skrapa den och när jag kom in var hon klar för att åka. Pappa hade hotat med att ta bort hennes teve och då gick det bra att samarbeta ;)
 
Efter mycket om och men kom vi i alla fall iväg och allt bråk var,som bortblåst.
Det är konstigt ur fort humöret svänger :D
 
I vanliga fall hade jag känt mig,som en dålig mamma efter allt bråk,men sedan jag pratade med Malin förra veckan plus läst en bok om trots jag fick låna av henne har jag inte lika dåligt samvete. Jag vet att hon är inne i en period då hon behöver bråka ibland för att få utlopp för sina känslor.
Jag har alltid valt mina fajter och inte bråkat om allt,men jag har blivit bättre på det också,vilket underlättar vardagen rätt mycket :)


Kommentarer
Lena Örn

Det blir värre vid 4 års ålder ;) Men det blir iaf en paus där emellan.. Här är det att sätta sig på tvären varje dag om allting!!! Håller på att bli knäpp på ungen många gånger!!!

Svar: Usch - jag vet det tyvärr :/ Tur att man vet att det går över =)
mammatillpatricia

2012-12-12 @ 14:41:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0