Morgonsvammel ;)

God morgon :D

Detta är ännu en sådan morgon då jag vaknat när Kent åkt till jobbet. Gumsan sover dock fortfarande. Det är så typiskt att jag inte ska kunna sova när gumsan tar sovmorgon :/ Jag känner mig sliten efter alla nya intryck på jobbet,men det verkar inte göra någon skillnad.

Jag tänkte kika runt på datorn en stund innan jag gör mig iordning och tar en sväng med vovsingarna =) Sedan hoppas jag att gumsan vaknar så jag inte behöver väcka henne - det känns inte kul.

Gumsan och jag ska vara hos mamma vid nio för att äta frukost innan vi åker vidare till mormor och morfar. Först måste vi dock vänta på att mammas kompis ska leverera sin bil,som mamma ska "ta hand om" i helgen när kompisen är bortrest :P Sedan ska i flytta över bilstolen dit eftersom mamma ska passa gumsan hela helgen är det bra att ha stolen där i fall de vill åka någonstans :P

Imorgon har jag en delad tur - först jobbar jag 6.45-10 och sedan 16-21. Värdelöst! Varför inte få jobba de ca 8 timmarna i sträck i stället? Usch,jag HATAR delade turer!
Om det är dåligt väder kanske Kent är ledig så då åker vi hem till honom under tiden,men är det fint jobbar han så då stannar gumsan och jag kvar i stan. Det finns ingen mening med att åka hem om Kent ändå inte är hemma.

Det blir dumt på helgerna nu när höstbruket börjat eftersom man inte vet i förväg vilket väder det blir (jag littar nada på rapporterna). Vi måste ju veta innan vart gumsan ska vara då vi båda troligtvis jobbar,vilket inte är säkert då Kent lika gärna kan vara ledig. Vi får väl helt enkelt göra så att vi säger att de kanske får sitta barnvakt. Det värsta är i fall det är dåligt väder när jag åker till jobbet och sedan blir finare för då kanske Kent får börja jobba då. Det kan bli komplicerat detta,men vi är troligtvis inte de enda,som har det så så jag ska inte klaga - vi får försöka lösa det på bästa möjliga vis =D

Nej,nu ska jag sluta svamla ;P Ha en riktigt mysig helg så hörs vi någon annan dag =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0