Födelsedag m.m :P

God morgon =)

Nu känner jag äntligen att jag har tid att sitta framför datorn en stund :D Det har gått i ett i flera dagar.

I måndags jobbade jag till fyra. Efter det blev det en sväng till Maxi för att handla tårta och lite annat smått och gott till kvällens kalas. Sedan hämtade jag gumsan innan vi åkte vidare hemåt. När vi kom hem grejade vi lite innan jag slängde mig i duschen. Då kom Lars och Edvin,som var 30 minuter för tidiga. Sedan gjorde jag mig iordning medan Kent tog en dusch. Efter det började de resterande gästerna komma.
Vi hade en supermysig kväll med mycket prat och skratt :P Det blev både pizza,tårta och lite annat gott,men jag avstod ifrån allt utom pizza. Jag kände mig såå duktig ;D
Gumsan var riktigt trött när alla utom Mats och Axel åkt så då fick det bli sängen för henne. Vi "vuxna" satt och kollade på youtube. Efter en stund kände jag att även jag behövde sova så jag kröp till kojs.

På tisdagen var det dags för ännu en tidig morgon och lång dag. Jag lämnade gumsan på dagis innan jag åkte vidare till jobbet runt halv sju. Jag slutade det första passet klockan tolv. Då åkte jag till mamma och åt lite mat innan jag lade mig framför teven och blundade en stund. Runt halv två var det dags att hämta gumsan på dagis =) Sedan blev det en snabbsväng inne på Maxi innan vi åkte hem till mamma igen. Efter en kopp kaffe med smörgås åkte jag tillbaka till jobbet.
När jag kom tillbaka till mamma strax efter nio tittade vi lite på teve en stund innan det fick bli sängen för min del.

Igår började jag också sju,men eftersom gumsan och jag sov i stan fick jag lite sovmorgon :P Jag slutade jobbet kl.12. Då åkte jag hem till mamma och fick lunch. Sedan tog jag en dusch innan det var dags för oss att åka till BVC i Molkom :) Mamma åkte med oss till jobbet.
BVC besöket gick bra - gumsan väger numera vid nästan exakt 1 år och 7 månaders ålder (blir det i morgon)
11,4 kg och är 82 cm lång. Längden visste jag dock redan eftersom de hade mätt barnen på dagis någon dag innan =) Våran "lilla" skrutta börjar bli riktigt stor =P
Hon fick en spruta också :/ Eftersom jag inte höll i henne tillräckligt hårt fick hon en liten skråma på armen :(
Det är förövrigt en av mammorna,som vi lärt känna genom babyrytmiken,som är BVC sköterska så henne fick vi träffa för första gången där igår :)
När vi kom hem var både jag och gumsan slitna,men skruttan ville inte sova så hon grejade lite runtomkring mig medan jag vilade en stund. Efter ett tag gick vi ner så jag lade mig i soffan och tänkte att gumsan skulle vara med och mysa lite,men det ville inte hon. Vi tog det dock vääääldigt lugnt resten av dagen. Min älskade sambo fyllde år igår - grattis i efterskott älskling <3

Idag vaknade jag runt klockan sex. Jag somnade i soffan igår och låg kvar hela natten så när jag vaknade fick jag för mig att jag skulle gå upp och lägga mig. Jag kom dock på att det inte var någon vidare bra idé eftersom Kents väckarklocka ringer med jämna mellanrum i ca 40 minuter. Jag låg trots allt kvar då jag inte ville gå förbi gumsans rum mer än nödvändigt.
Jag tror att jag somnade en stund när Kent gått till jobbet,men gumsan vaknade vid halv åtta så då var det dags att gå upp.
Vi busade en stund innan vi gjorde oss iordning och åt frukost. Sedan grejade vi lite innan jag tog ut vovsingarna till hundgården =)
Nu sitter jag här i soffan med datorn i knät och en busfia bredvid mig. Hon håller på och leker med några mynt,som hon hittade i lådan ;D
Jag vet inte vad vi ska hitta på idag. Vi ska nog försöka komma ut en liten stund och jag ska träna sedan får vi se vad det blir. Det är enda dagen på hela veckan,som jag är ledig så det blir nog ganska lugnt :P

Ha en bra dag =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0