Fredag igen :D

Hejsan :P

Jösses,vad klockan tickar iväg!
Jag har knappt hunnit börja med allt jag skulle greja med.

Gumsan hade ingen bra natt. Hon vaknade första gången vid elva. Då gick vi ner och lade oss i soffan så Kent skulle få fortsätta sova. Gumsan kunde inte komma till ro. Hon låg bara och vände och vred på sig. Tillslut lyckades vi i alla fall slumra till,men då rörde jag mig lite och väckte gumsan igen. Klockan ett gav jag upp mina försök och gav henne välling - hon somnade direkt.
Hon vaknade igen strax innan sex. Efter lite mera välling somnade hon om och sov till åtta. Under den tiden låg hon vaken några gånger och gnällde,men somnade om igen.

Vi började dagen med lite myspys innan frukost. Sedan gjorde vi oss iordning och tog ut vovsingarna,som får vara inne idag,så de fick göra sina behov. Efter det gick vi iväg till gården för att lämna mat till Kent. Vi hann mer än halvvägs när Lars,som pratade med Kent i telefon,kom och talade om att vi skulle ta med lönepapprena. Vi fick alltså vända tillbaka,vilket skruttan inte var särskilt glad över. Jag fick bära henne hela vägen tillbaka hem och nästan hela vägen till gården. Det är ingen lång sträcka,men hon blir tung ändå ;D

När vi kom hem igen bar jag in pellets i förrådet - vi har 3 pallar,som måste in innan snön kommer så nu får vi sätta fart!
Medan jag gjorde det passade gumsan på att gunga :) Hon blev väääldigt otålig tillslut så vi fick gå in. Vi lade oss i sängen och kollade på några klipp på youtube - då var gumsan nöjd =D
Vi hängde dessutom tvätt.

Sedan var det dags att fixa lunch. Det blev bara smörgås idag eftersom jag ska göra en tacogratäng när Kent kommer hem från jobbet.

Efter det satt jag in massa papper i olika pärmar sedan fick gumsan lägga sig för sin tupplur så nu ligger hon och snosar därinne :P 
Jag har lagt alla min t-shirts och linnen i den omtalade byrån ;) 
Nu blir det vila en stund. Jag känner mig lite sliten. Jag lär hinna med det jag ska ändå =D 

Har ni några roliga fredagsplaner?? 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0