Våran dag - hittills =)

Efter en sisådär natt vaknade gumsan tidigt,runt halv sju. Jag var sliten,men vi var tvungna att åka med Kent till jobbet,så det var bara att pallra sig upp och göra oss i ordning.

När vi kommit halvvägs kom vi på att älsklingen inte hade något bröd kvar på jobbet så när vi lämnat honom där fick gumsan och jag sticka hem och hämta det.

Väl hemma igen blev det frukost för oss båda innan jag lade gumsan en stund. Hon ville dock inte sova så hon fick springa omkring och busa innan vi skulle åka iväg till dagis =)

Efter att ha lämnat gumsan åkte jag till Kents jobb för att prata lite med honom och lämna en matlåda. Sedan åkte jag vidare till vårat blivande hem,som ligger ca 100 meter därifrån. Där grejade jag med lite allt möjligt - täckte ett golv med papp/plast inför målning,sopade lite,plockade rätt och slipade lite tak.

Sedan åkte jag till gården igen för att hålla gubbarna sällskap medan de fikade =D Efter det följde Niklas med mig för att visa vad jag kunde göra - bla slipa väggarna,där han spaklat,så det gjorde jag tills jag skulle hämta gumsan på dagis.

Innan jag hämtade henne stannade jag till vid Rasta för att fylla bensindunken. Det slutade med att jag hade bensin över hela byxorna - mysigt! Det värsta var att jag bytt om innan jag åkte från huset,för att jag inte ville skita ner bilen. Så nu luktar det f-n av min svarta jeans. Ska tvätta dem sen,men gumsan sover så jag vill inte greja med det då,eftersom jag måste springa förbi henne.

När jag betalade för bensinen köpte jag en korv i baguette - mums =D

Nu har vi varit hemma i en timme ungefär. Det första jag gjorde var att ge gumsan välling (hon var supertrött) sedan hoppade jag in i duschen.
Gumsan somnade inte. Jag trodde att hon gjort nummer 2 så jag bytte blöjan,men det hade hon inte. Hon sprang omkring och busade en stund innan hon faktiskt bajsade så då fick jag byta blöja igen :/ Sedan låg hon hos mig i soffan ett tag,men hon kunde inte få någon ro i kroppen så jag lade henne igen så nu sover hon :D

Jag sitter i soffan och kollar på OC :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0