Mycket första gången :)

Eftersom jag sitter här hemma i min ensamhet tänkte jag passa på att berätta lite om vad,som hänt sedan sist :)

Den 24 December var ju,som vanligt, JULAFTON =) För våran del var det dock inte,som vilken jul,som helst - det var lilla gumsans allra första =D Hon var så himla söt i sin röda fina klänning :) Hon brydde sig inte särskilt mycket om julklapparna,men snörena var roliga ;) Hon fick mycket fina saker bl a en leksaksbil med Nalle Puh,kläder och pengar. Hennes faster hade gjort en söt kudde med ett P på :)

                              

Här sitter lilla hjärtat och gnager på en majsbåge - hon fick två påsar i julklapp =) Supergott!

Hon gick aldrig till jul,som vi trodde att hon skulle,men dagen innan hon blev 10 månader tog hon sina första trevande steg :) Tyvärr fick varken jag eller hennes pappa vara med eftersom hon var hos farmor då :( Känns tråkigt,men det går inte att göra så mycket åt. Det tog några dagar innan hon gick ordentligt,men nu springer hon omkring överallt ;) Våran lilla busa :D


Den 7 mars blev lilla Patricia stora tjejen, då fyllde hon ett år :) Jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen! Födelsedagen firades hela tre gånger. Först lördagen innan, den 5 mars, hemma hos farmor med pappas släkt. Sedan på själva födelsedagen. Då kom Niklas,Ulrika,Tim och Carl. Farmor och faster kom också :)
Tredje,och sista gången,var hemma hos mormor söndagen efter, den 13 mars. Då var det dags för min släkt att fira henne :) 
Helst hade vi velat fira henne med alla samtidigt,men vi bor så trångt just nu,så vi fick dela upp det. Nästa år däremot,så hoppas jag verkligen att vi bor i det nya huset och då blir det kalas där :)

               

Gumsan har precis ätit tårta och är supernöjd ;)
Jag bakade faktiskt alla tårtorna själv - med lite hjälp :) Jag är så stolt över att de blev så bra,speciellt "Elefanttårtan" ;)

I mars har det varit fullt upp! Förutom alla kalas för våran lilla gumsa så har hennes kompis Sigrid också fyllt ett och kusinen blev två :) Min mamma och mormor, och gumsans farbror Mats har också fyllt år :D Det har varit många kalas,men nu blir det lugnt ett tag :)

Patricia har dessutom börjat dagis :) Inskolningen var färdig i fredags och det har gott superbra så nu ska hon vara där minst 15 timmar i veckan :P Hon tycker det är superroligt och brukar inte vilja åka därifrån ;) Det är ju ett bra tecken!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0