Härliga fredag =)

God morgon,god morgon =)

Vilken härlig fredag vi hade igår - vädret var verkligen på topp :D
Älsklingen tog bilen till jobbet eftersom jag tänkt vara hemma och greja,men senare bestämde mamma och jag att jag skulle ta med gumsan och komma till henne. Det fick alltså bli en promenix till älsklingens jobb för att hämta bilen - det tog ungefär 1 timme och 15 minuter (lagomt). När jag började gå funderade jag på vad jag gett mig in på,men tillslut var det riktigt skönt att få röra på mig =)
Gumsan somnade efter en stund och sov tills vi kom fram :P

När vi kom till mamma fick vi lunch - "fylld" kycklingfilé m. pressad potatis,sås och sallad. Det var mumsigt =D

Efter att ha ätit tog jag en dusch och bytte kläder. Jag blev lite varm av promenaden så det var skönt :P

Sedan tog vi en promenix till stan för att kolla lite i affärerna. Jag hade tänkt köpa något till gumsan på Lindex eftersom jag fick en 50 kr rabattcheck,men jag hade glömt kortet hemma. Kappahl hade
25 % rabatt på hela köpet,men även detta kort låg kvar hemma så det blev aldrig någon shopping.

När vi var hemma hos mamma igen satt vi ute och fikade - en bulle och ett glas vatten med is fick det bli för min del :)
Gumsan hade somnat så hon låg i vagnen och snosade. Hon efter att tag så hon hann äta en bulle innan vi åkte för att hämta älsklingen :D
Vi stannade till hemma först för att hämta hans plånbok och ombyte till honom innan vi åkte till gården.

Älsklingen slängde på sig andra kläder sedan stack vi iväg till jackaffären i Grums. De hade hört av sig och talat om att de fått en grej han beställt så vi skulle dit för att hämta den.
Tyvärr hade det blivit fel så de ska skicka grejerna istället - bra där!

På hemvägen stannade vi och åt på Bergvik. Det fick bli en räksallad för min del,den var riktigt god - gumsan,som fick smaka,gillade den också :D
Eftersom jag varit hemma och hämtat både Lindex - och Kappahls korten gick vi dit och kollade. På kappahl köpte vi en "soldress" och solglasögon till gumsan - hon var så himla söt i dem =P De var lila och hjärtformade. Det var faktiskt hennes lilla pappa,som valde dem (tillsammans med gumsan förstås) :P

Jag fick gå in själv på Lindex medan gumsan följde med älsklingen för att kolla på något annat (vet inte vad). Jag köpte i alla fall en gul klänning med tillhörande leggings och en supercool svart tröja,som jag tänkt köpa flera gånger. Nu var det rea på den - kostade bara 50 kr,så då fick det bli en sån :D
Den gula klänningen finns även i rosa,men jag tyckte den gula kändes mer somrig. Dessutom har gumsan så himla mycket rosa kläder så det kan vara kul med lite variation =)

När vi var färdiga på Bergvik åkte vi vidare till Ica välsviken för att handla lite innan vi for hemåt. Det fick bli en myskväll i soffan :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0