Barna =D

Herregud vad fort allt går med gumsan nu - allt händer så himla fort!

# Tänderna växer så det knakar. Konstigt nog är hon inte gnällig - däremot märks det då antalet blöjbyten den senaste tiden ökat med cirka 200 % ;D
# Hon lär sig nya ord jämt - "Färdig" och "Gott" vet jag att hon säger däremot är jag lite osäker på om jag hört rätt då jag tror hon sagt "Varsegod" "Tack" och "Festis". Ibland hör jag kanske det jag vill höra ;)
# Hon har äntligen lärt sig att uppskatta lekparken,så dit ska vi ta en tur någon dag =D
# Hon gillar att bada utomhus - när systeryster och Remi passade henne förra lördagen hade de tagit en tur till skärgården. Där hade de tänkt att gumsan skulle få bada fötterna lite,men hon hade börjat slänga utav sig kläderna så hon fick bada helt istället :)
# Hon är inte lika kräsen när det gäller mat. Hon har t ex inte gillat ketchup eller majs förut,men det älskar hon nu.
# Blöjan åker av lika fort,som den kommer på om jag inte sätter på henne kläder direkt. Ibland har hon knäppt upp pyjamasen och tagit utav sig blöjan och kastar den på golvet när jag kommer in till henne på morgonen - inte särskilt mysigt om den är full med nummer 2,men lite gulligt är det allt ändå - hon vill ju bara hjälpa mamma,då hon vet att den ska bytas :)

Förresten är det inte bara min lilla skrutta det händer grejor med - även Sigrid börjar bli stor =) Jag blev nästan lite chockad när jag såg henne igår - hon brukar ju inte gå eller säga särskilt mycket så det kändes lite konstigt,men roligt :D
Jag tror att de små tyckte det var roligare att träffas nu när de är mer jämnlika. Förut har de mest lekt för sig själva när vi träffats,men igår följde de efter varandra och lekte och skrattade åt varandra - de var så himla söta =)
När vi var ute och gick vinkade Sigrid till alla vi såg. Dessutom säger hon "tack" när hon får något - det låter så himla gulligt att höra det från en så liten tjej :P
Min lilla skrutta började säga "Gott" så fort vi kom in på Konsum - haha =D Det lät också gulligt! Barn är allt för söta :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0