Lite shopping :P

Hejsan =)

Igår tog jag,gumsan,systeryster och Remi en promenad ner till stan för att kolla om det fanns något fint att köpa på mellandagsrean. Det var dock inte särskilt mycket rea - väldigt dåligt tycker jag!
Vi avslutade stadsturen med att Remi åt frukost. Gumsan fick en dubbelsmörgås trots att hon redan ätit. Hon åt upp allt så hon var nog hungrig ändå ;D

När vi kom hem till mamma igen fick gumsan lägga sig för att sova medan jag,Johanna och Remi spelade kort och mamma lagade mat. Efter ett tag kom mammas nya kille på besök. Det var trevligt att träffa honom :P Han hade köpt ett par stövlar till gumsan och en varsin paradisask till mig/Kent och Johanna/Remi =)

Runt halv fyra packade vi ihop alla grejor och tackade för oss innan vi åkte till Bergvik. Johanna och Remi skulle ändå dit så gumsan och jag hoppade på ;D Det var ganska dåligt med rea även där,men gumsan fick ett par strumpbyxor och innetofflor med Hello Kitty (naturligtvis!) utav Johanna och Remi - tack tack =)
Jag kunde inte bestämma mig så jag köpte ingenting då.

Efter att ha gått en sväng inne på Coop gick vi till McDonalds och väntade på Kent :P När han kom åt vi lite mat. Sedan följde vi med Johanna och Remi till bilen för att ta våra grejor samt säga "Hejdå".
När vi lagt grejorna i våran bil tog vi en sväng inne på H&M. Den här gången kom vi ut med en fin klänning med Hello Kitty och två pack med strumpbyxor.

Nu var det dags att handla lite mat,blöjor och välling. Vi hann knappt komma in på Maxi innan det var dags att byta på gumsan så Kent tog med henne ut till bilen. Under tiden valde jag bland alla blöjor och vällingar - finns hur mycket som helst!
Vi köpte även lego till gumsan så nu har hon fått sina julklappar :D Hon fick "bara" en på julafton eftersom vi inte visste vad vi skulle köpa.

När vi kom hem fick gumsan vara vaken en stund trots att klockan var över nio. Hon och jag är lediga idag så jag tyckte att hon kunde få vara uppe lite längre.
När vi lagt gumsan mös vi i soffan en stund innan jag smög upp till sängen.

Idag vaknade vi runt sju. Sedan dess har vi hunnit med att plocka iordning lite,äta frukost,tvätta (håller fortfarande på) samt diska. Vi fick med en stor matlåda ifrån mamma igår,som egentligen var till Kent,men han hade redan en, så vi ska snart värma lite mat innan gumsan ska sova.

Ha det bäst =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0