Ofrivillig paus :P

Hej på er :)

Nu har vi äntligen fått tillbaka vårat internet,som Niklas har lånat i några dagar - det är därför jag inte kunnat blogga!

Det har redan hunnit hända en hel del den här veckan. Jag börjar helt enkelt från början så det blir lätt för mig att komma ihåg allt ;D Dessutom hänger ni nog med lite bättre då ;P

I söndags gjorde gumsan sig illa - hon brände sig på våran kamin! Hon höll på och busade med Qvittra när hon helt plötsligt skrek till. Först förstod jag inte vad det var - jag trodde hon blivit rädd för något! Men sedan hörde jag att hon sa "Varmt" och då förstod jag att hon kommit emot kaminen. Det syndes dock inget så jag trodde inte att hon bränt sig något då kaminen inte är särskilt varm förutom på ett pyttelitet ställe. Jag antog tyvärr att hon bara blivit lite varm.
När Kent kom hem från skogen en liten stund senare berättade jag och då tittade han på henne och upptäckte ett stort sår (början på blåsa) på vänster arm! Efter att ha pratat med sjukrådgivningen spolade vi armen med ljummet vatten (det ska göras så fort,som möjligt!!!) sedan fick hon bada innan vi lade om såret. Hon får ha halva armen inlindad tills skinnet läkt :( Stackars lilla gumsan! Hon verkar dock inte ha särskilt ont,förutom när jag byter gasbindan - då gör det ont :(
Jag har superdåligt samvete över att jag inte gjorde någonting direkt så hon hade sluppit få blåsan! Jag blir så arg på mig själv!
Eftersom jag inte kan göra något åt det nu får jag helt enkelt lära mig utav mitt misstag - nu vet jag vad jag ska göra nästa gång. Även fast jag inte ser något så kommer jag att spola vatten,som en galning!!

Efter söndagens "äventyr" ville jag inte lämna gumsan på dagis på måndagen så hon fick vara hos "Mommoj" =) När jag slutade jobbet kl.14 stack jag iväg för att ta ut pengar och köpa bröd innan jag åkte hem till mamma. Efter att ha tjattrat lite och ätit några smörgåsar åkte gumsan och jag hemåt. Vi stannade till hos Niklas för att de skulle fika. Sedan åkte vi hem och fixade till oss lite innan åkte till Hagfors för att lämna Bessie,som skulle till veterinären och ta bort stygnen. Kents pappa och Mirja bjöd på köpmat :)
Efter att ha umgåtts några timmar åkte vi hemåt. När vi kom hem runt elva var det sovdags!

Igår grejade jag lite hemma på morgonen. Gumsan sov innan lunch så då passade jag på att ta en svängom med motionscykeln,äta mellanmål samt duscha =D
När gumsan vaknat gjorde vi oss iordning och åkte till mamma. Där åt vi lunch innan mamma följde med oss hem.
Strax innan halv tre åkte vi till dagis för att se gumsan gå i luciatåget - hon var tärna och var superdupersöt ;) Allihopa var söta och duktiga :P
När luciatåget var slut åkte vi till Monicas jobb för att jag skulle få låna hennes bil till jobbet.
Innan jag började jobba bjöd mamma på smörgås och kaffe :D
Efter ett kort arbetspass,17-21,åkte jag hem till Monica och bytte bil innan jag åkte hem. Jag tog ut hundarna,kastade gubben ur soffan och slöade framför teven en stund innan jag gick upp och lade mig.

Idag har jag tvättat,diskat,plockat rätt lite här hemma,lagat mat och levererat till Kent samt ätit själv och varit till Rasta för att hämta Bessie :P Hon har två stygn kvar i magen eftersom det blivit lite infekterat så hon får gå på antibiotika igen! Sedan får vi se om det läker så jag kan plocka bort de stygnen själv. Dessutom har hon gjort illa foten så Mirja hade köpt något schampoo,som ska användas vid fotbad - lycka till ;D Vi får se hur det går!
Nu sitter gumsan,som inte ville ha någon mat eftersom hon hellre ville sova,framför teven och kollar på "Nicke Nyfikens första jul" - än så länge ser hon väldigt koncentrerad ut :) Hon lyckades alltså inte somna trots att vi arit vakna sedan kvart i sex! Hon tog en tupplur i bilen och den verkar ha gjort susen =P

Oj,vad mycket det blev - jag hoppas ni hänger med ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0