Godisbak =)

God morgon =)

Här är vi uppe med tuppen idag. Efter att ha gått upp kl.5.20 i flera dagar är jag nöjd ändå - fick lite sovmorgon i alla fall :)

Igår slutade jag tolv. Då bytte jag om och åkte iväg för att möta upp Linn :D När hon kom stack vi och hämtade gumsan på dagis. De hade precis lagt henne när jag kom så jag fick väcka henne :(
Efter att ha hämtat henne åkte vi tillbaka till Kristinehamn. Vi började med att äta lunch på "Orion" - ett mysigt ställe,som har jättegod mat =) Eftersom gumsan redan ätit lunch på dagis fick hon bröd och grönsaker - hon var lika glad för det ;D
När vi suttit ner maten en stund började gumsan bli otålig så då gick vi därifrån. Gumsan fick syn på en rulltrappa,som verkade väldigt rolig. Först åkte Linn med henne och sedan jag - gumsan hade kunnat vara där hela dagen ;)
Efter att ha kikat i några affärer (gumsan tröttnade så hon sov en stund) tog vi en promenad tillbaka till bilarna. Vi åkte till maxi för att handla och fika. Fikat blev det dock inget med eftersom ingen av oss var sugen på något. Gumsan fick en korv istället :P
När vi satt vid entrén och klädde på gumsan ytterkläderna kom det förbi en gammal klasskompis till mig/ex till Linn. Han kom fram och vi pratade en bra stund :) Det var trevligt :D

Sedan gick vi ut till bilen och stod och pratade ett tag till innan vi sa "hejdå".
Resten av kvällen bestod utav soffmys och en kort promenix med vovsingarna.

Vi har startat den här dagen med lite lek på gumsans rum =D Det kan vara kul för henne att faktiskt vara härinne och leka ibland.
Runt kl.8 ska vi äta frukost och göra oss iordning innan vi åker till Nybble för att göra julgodis med mormor :P
Eftersom Kent fortfarande inte är piggelin får han stanna hemma och ta det lugnt. Ikväll är det luciafirande i en av bygdegårdarna (Kent är med i "festkommitén") så förhoppningsvis orkar han åka dit. Vi får se om gumsan och jag också följer med. Det beror på hur länge vi är kvar hos mormor och morfar.
Martin,Katrin och Sigrid skulle egentligen ha kommit på fika i helgen,men eftersom Katrin ska föda vilken dag som helst får det nog vänta ett tag till. Det vore väldigt träligt om Kent smittade dem!

Hoppas ni får en mysig lördag =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0