Uppdatering = ett långt inlägg ;D

Hejsan :P

Jag sitter här och äter lunch så jag tänkte passa på att berätta lite om vad jag sysslat med den senaste veckan =D
När gumsan och jag skulle åka för att hämta mamma trodde jag att resan skulle bli inställd. Bilen började bete sig konstigt. Efter att ha pratat med Kent,som sa att vi nog inte fått rent inuti däckena ordentligt,så blev jag lugn och vi kunde åka till Norge,som planerat :P
Eftersom jag var lite orolig ändå fick Remi kolla på bilen. Han tog med den till sin kompis verkstad och fixade den - Kent hade naturligtvis rätt ;) Det var fullt av smuts på fäljarna!
Resan hem blev mycket skönare än resan dit då bilen skakade rejält mycket.

Själva helgen var mysig - det är alltid lika kul att träffa systeryster och Remi =) Vi gjorde inte särskilt mycket utan umgicks bara - TOPPEN!  Vi tog några promenader med vovsingen,lekte lite på dagiset,som ligger i närheten av där de bor,och bara tog det lugnt. Det är så skönt när man inte måste hitta på en massa saker för att ha kul =P




Johanna,som fyllde år några dagar innan vi kom,fick öppna paket. Då passade gumsan på att låna hennes födelsedagskrona,som hon fått från arbetskamraterna
=)



På fredagskvällen bjöd systeryster och Remi på pizza. Vi skrattade allihopa när vi såg gumsans barnpizza - den var verkligen liten
=) Det syns inte så väl på bilden hur liten den verkligen var,men om ni jämnför med tallriken,som är normalstor så förstår ni nog.



Innan det var dags för söndagsfrukost fixade Johanna till gumsans hår
:P Det var inga problem alls - när jag ska göra något räcker det att hon ser snodden för att hon ska börja skrika ;)



Johanna fixar våfflor
=D



Gumsan och moster håller handen
<3



Myspys i soffan
:P



Gumsan håller hårt i kanintomten,som hon fick låna
:)



Gumsan hjälper moster att städa
=D



Gumsan ÄLSKAR årets kalender med bilder på henne
  ;)



Åh,världens sötaste tomte
<3<3<3



Arbetsklädde Remi,som precis fixat våran bil,gumsan och vovsingen Psycco
:P

Gumsan,som alltid varit lite försiktig i närheten av Remi,blev överförtjust i honom denna gången :D Det var bara "Memil",som gällde =P "Mostej" och "Mommoj" dög om han inte var där,men mamma struntade hon i ;)

När vi kom hem i måndags var jag jättesliten. Det blev inte många knop utan mest soffmys. 
 
På tisdagen var jag på kurs med jobbet sedan var jag hos mamma tills jag skulle börja jobba. Det kändes lite segt och konstigt att jobba efter att ha varit hemma i över en vecka.
När jag kom hem från jobbet strax efter halv tio hade Kent somnat i soffan :D Efter att ha skickat upp honom till sängen slängde jag i mig en baguette innan jag slötittade på teven en stund. Sedan fick det bli sängen även för mig.

Igår började jag jobba kl.7 så det blev en tidig morgon för mig och gumsan.
Efter jobbet hade jag planerat att börja julpynta,men Kent ville åka till IKEA så det fick bli Karlstad istället. Monica och Maja var också med så gumsan var nöjd ;)
Vi började shoppingrundan på nya Elgiganten. Jag och gumsan satt dock kvar i bilen eftersom de andra bara skulle in lite snabbt.
Sedan åkte vi till Bergvik för att äta på Subway. Jag var inte säårskilt hungrig så jag hoppade över det med.
Efter maten spenderade vi ett par timmar inne på IKEA. Det blev några fynd bl a en madrass till gumsans växasäng. Hon har nämligen börjat klättra ur spjällsängen så nu ska vi byta säng =P
Jag kollade även efter några nya ljusstakar och stjärnor,men det fanns knappt något sånt alls där - konstigt!
Eftersom vi hade presentkort blev den shoppingen gratis för oss - gratis är gott ;D
Medan Kent och Monica stod i kö smög gumsan,jag och Maja iväg och köpte glass (åt de "små") och korv till mig.

Vi avslutade med att handla på Coop. Där hittade jag två fina julstjärnor samt ett glasfat med adventsljus :D Nu är jag alltså redo att börja julpynta,men det tar jag tag i i morgon eftersom jag är ledig då.

Idag har jag diskat och varit med gumsan till dagis. Det blir lite dumt när jag börjar kl.16. Hon blir ju hämtad runt 16.30-17 så om jag lämnar henne precis innan jag åker till jobbet får hon bara vara där en kort stund. Därför lämnar jag henne innan lunch så hon äter och sover på dagis =)
Just nu håller jag på att tvätta. Ska snart ta en dusch och fortsätta slappa innan det är dags att sticka iväg och jobba :D

Ha en trevlig dag =P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0