Nattjobb,julförberedelser m.m =)

Hejsan :D

Niklas har lånat vårat internet igen det är därför jag inte har skrivit på några dagar - jag har inte glömt bort er ;)

Igår natt vaknade gumsan första gången runt tolv. Då somnade hon om när hon fått en flaska välling. Sedan sov vi gott fram till halv sex då tyckte gumsan att det var dags att gå upp. Det höll inte mamma med om så vi lade oss på soffan i ett försök att få gumsan på andra tankar. Strax innan sju blev hon trött så då fick det bli välling och sängen igen. Den här gången fick vi sova fram till nio. Jag kände mig riktigt sliten tills jag tittade ut och såg att det snöat - det var vitt och fint ute =) Då blev jag genast mycket piggare ;) Jag använde mina krafter till att komma i kapp med tvätten,storstäda nästan hela huset (gumsans rum är kvar) samt busa med min lilla skrutta =D
Dessutom tog vi en kort promenix till gården för att lämna mat till Kent. Tyvärr var det inte tillräckligt mycket snö för att kunna dra gumsan i pulka,men förhoppningsvis kommer det mer innan jul så vi kan vara ute och busa massor i snön ett tag framöver :P



Nu får gumsan äntligen användning för den här fina mössan :D

När Kent kom hem runt kl.18 åt vi kvällsmat innan jag smög upp för att försöka sova en stund eftersom jag skulle iväg och jobba natt. Eftersom jag inte fick någon ro i kroppen fick det bli en dusch istället :P Sedan mös jag en stund med familjen innan det var dags för gumsan att lägga sig. För min del bar det utav till Kristinehamn och nattpasset på korttiden,där jag var i somras. Den här gången jobbade jag ensam eftersom de bara tar in extra personal när det behövs. Tiden gick lite segt och jag var sliten eftersom jag inte lyckats sova något under dagen,men jag överlevde ändå ;D

Efter att jag slutat kl.7 åkte jag och hämtade upp mamma,som skulle jobba,sedan åkte vi raka vägen till maxi för att julhandla =) Det var skönt att kunna gå där i lugn och ro och kika utan att behöva trängas med massa folk ;P

När jag kommit hem och plockat upp varorna skjutsade gumsan och jag hem Axel,som varit här och passat gumsan. Sedan fick det bli sängen för gumsan. Hon vaknade tidigt idag och Axel hade hållit henne vaken så hon skulle sova när jag kom så jag också skulle få vila - tack =D

Det värsta är att jag känner mig jättesliten,men jag tror inte att jag kommer kunna somna. Jag funderar på om jag ska titta på en av filmerna,som jag köpte idag....Får se hur jag gör.

Ha en bra dag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0