Effektiv gårdag :D

Hejsan =)

Igår var jag riktigt på alerten :D
Jag gick upp kl.6 för att göra mig iordning inför sista arbetspasset på sommarjobbet. Sedan var det dags att sticka iväg och göra ett ryck ;)

Efter att jag slutad vid tolv ringde jag Monica så vi bestämde att jag skulle hämta gumsan,som fortfarande var kvar hos henne,lite senare. Jag åkte hem och började med ett träningspass följt utav storstädning av hela huset och även en snabbstädning av bilen :P
När jag gjort färdigt på övervåningen tog jag en lunchpaus i form av tacogratäng,som fanns i frysen innan jag fortsatte med nedervåningen.

När både huset och bilden var rena stack jag iväg för att hämta gumsan. Hon var ute med faster och brydde sig inte särskilt mycket om att mamma kom =)
Sedan blev det en tur till Niklas och Ulrika för att gumsan skulle få smaka lite tårta - jag hoppade över då jag dels inte vill äta för mycket sånt och dels för att jag inte var särskilt sugen.

Efter fikat var det dags för mig och lilla familjen att åka hemåt. Vi började med en dusch/bad innan det blev kvällsmat framför teven. Resten kvällen mös vi hemma i soffan :D
Gumsan invigde sin badrock,som hon fick av Susanna - hon var superdupersöt i den :)

Runt åtta var jag och gumsan inne på hennes rum för att göra henne iordning inför natten. Då tittade jag ut genom fönstret och upptäckte att det saknades en vovve ifrån hundgården - lilla Stei hade smitit.
Kent tog bilen för att leta efter honom medan jag stod ute på trappan och ropade. Efter några minuter dök han upp - blöt och full av fästingar. Vi gick igenom hela honom och tog död på en hel drös med de små vidriga djuren!
När det var klart fick han komma till de andra vovsingarna,som vi tagit in.
Sedan fortsatte vi mysa i soffan =D

Gumsan fick välling i sängen strax innan nio. Efter att ha lagt henne lade jag mig på soffan och det inte många minuter innan även jag sov - halv tio sa jag "God natt" till Kent och gick upp och lade mig :P

Det blev en ganska lång dag,men det känns sååå skönt att ha det rent och snyggt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0