Gårdagen

God morgon :P

Det gick i ett för mig igår. Jag hade varken tid eller framförallt orken att sitta vid datorn så jag ska uppdatera er lite =D

Jag började dagen redan kl.5.30. Jag grejade lite innan gumsan vaknade runt tio i sex. Jag gjorde henne iordning och gick ner för att göra några smörgåsar att ta med till jobbet. Sedan sa vi "God morgon" och "Hejdå" till Kent innan vi åkte till dagis.
När jag kom till jobbet hade de morgonmöte så då fick jag vara med där och se hur det funkar. Mellan kl.7.15 - 14 fick jag följa med en tjej till några av brukarna. Eftersom hon slutade kl.14 fick jag vara med en annan tjej mellan kl.14-16.

Om jag får säga det själv tycker jag att det gick riktigt bra första dagen på jobbet =) Alla i personalen verkar supertrevliga,vilket är väldigt viktigt på en arbetsplats!

Efter jobbet hämtade jag gumsan på dagis. Där fick jag veta att gumsan somnat på morgonen - mammas lilla sötnos. Jag kände mig sååå elak när jag fick veta det. Jag kommer ha superdåligt samvete i fortsättningen när jag ska lämna henne tidigt :(
Dessutom hade hon kräks lite välling,men de hade inte märkt något annat så de trodde inte att det var någon fara. Jag har inte heller märkt något så det var nog bara en engångsgrej - hoppas jag så hon inte börjar bli sjuk :/
När gumsan och jag kom hem höll Kent på att rensa bort massa skräp ur huset. Vi hjälpte till så nu ser det mycket fräschare ut ute i hallen. Kent kopplade in frysskåpet också (vi har bara använt boxen) så jag ska gå igenom boxen någon dag och sortera allting bättre så vi vet vad vi har :)

Efter det åkte Kent och gumsan en sväng på fyrhjulingen medan jag lagade mat. Sedan rensade och kokade jag svampen,som jag plockat dagen innan.

Vi avslutade dagen med mys i soffan/fåtöljen. Gumsan somnade hos mig igen! Det börjar bli en supermysig kvällsrutin =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0