Promenader m.m

Nu har Linn precis åkt och gumsan sover så nu ska jag ta igen mig ;) 
 
När Linn kom igår satt vi i soffan och pratade en stund innan vi tog en fika. Hon hade köpt med wienerbröd,så det åt vi ett varsitt :) Sedan satt vi oss i soffan igen och åt lite naturgodis.
Eftersom det var så himla fint väder tog vi med oss Bessy på en långpromenad - det var riktig skönt =D När vi kom tillbaka hem slappade vi en stund innan vi hämtade Axel och Charlotte och åkte vidare till dagis. Där hämtade vi gumsan och sen släppte vi av Axel och Charlotte vid bussen,innan vi åkte hemåt. Då var det dags för lunch så jag slängde ihop makaroner och falukorv :) Linn hjälpte mig att stuva makaronerna - det är så gott,men brukar inte bli så bra ;) Förhoppningsvis går det bättre nästa gång,nu när jag fått hjälp en gång ;D
Till efterrätt åt Linn och gumsan en varsin delikatessboll. Jag tog ingen och det kändes jättebra att kunna hålla sig =P Gumsan tyckte i alla fall det var supergott :) Hon hade klet överallt så hon fick bada efteråt :D Det tyckte hon också om :)
Sedan var det dags att hämta älsklingen på jobbet. De satt och fikade så vi gick in till dem en stund,innan vi tog en tur,för att kolla på huset. Linn hade inte varit där på ett tag så hon ville se hur långt vi hunnit.
Väl hemma igen tog Linn och jag med oss de andra två vovsingarna, Qvittra och Stei,på en lagomt lång promenad :D Efter det satt vi mest och tog det lugnt,men det tycker jag vi förtjänade efter två promenader ;P

Eftersom gumsan inte är på dagis på fredagar (så länge jag inte ska jobba) så har hon varit hemma med oss idag :) Som jag berättade förut somnade hon igen efter frukost. Hon och Linn vaknade strax innan nio. Då höll jag på att diska så jag gjorde färdigt det,innan det var våran tur att äta frukost :) Jag kokade faktiskt några ägg. Sedan blev det yoghurt och flingor. Köpte sådana med jordgubbar och mörk choklad häromdan,så de har vi provat nu och de var goda :D Till det blev det ett glas ljummen apelsinjuice - inte supergott,men det slank ner ;) Älsklingen hade nämligen ställt juicen i skåpet ovanför kylskåpet så den hade blivit varm och jag la in den i kylskåpet strax innan vi skulle äta så den hann aldrig bli kall. Trots det var det gott med frukost :D
När vi ätit klart gjorde vi oss i ordning och tog en långpromenad :) Det är riktigt varmt idag med,men det blåser ganska mycket på vissa ställen. Jag tog faktiskt av mig jackan när vi gick,för det blev så himla varmt :P
När vi kom hem fick gumsan mat och jag och Linn tog en varsin smoothie :) Blev så förvånad för vi köpte en påse med frysta jordgubbar,banan och blåbär häromdan och i den stora påsen hade de potionerat ut bären och frukten i mindre påsar :D Så det var bara att ta en sån och mixa med yoghurt och lite mjölk - perfekt =) Det var riktigt smidigt :) Det var sååå gott :P Gumsan fick också lite och hon tyckte också om det så det ska vi göra om :D

Precis när vi druckit färdigt ringde det en kille om barnvagnen,som vi lagt ut annons på på blocket. Han verkade väldigt intresserad :) Vi ska mötas vid Rasta i Väse på tisdag så han får kolla på den. Jag hoppas han vill ha den :)

Nu ska jag gå ut och hämta posten. Får se vad vi får för roligt idag - min korsordtidning,Kors & Tvärs,borde vara med :) I så fall ska jag ta och lösa lite i den sen :D För mig är det ett roligt sätt att slappna av på samtidigt,som jag får använda hjärnan lite ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0