Så go och gla`

Gumsan vaknade strax innan nio. Hon satt i sängen och grejade lite. Såg så nöjd ut =) Vi har fått sänka sängen nu eftersom hon tar tag i kanten och ställer sig upp. Är rädd att hon tippar över om hon lutar sig framåt.

Har haft sängen så i två dagar och det ser så roligt ut när man ser henne sitta där. Hon försöker ställa sig med hjälp av spjällrorna,men det går inte riktigt än. Dröjer nog inte länge tills hon klarar det =)
Hon sträcker ut armen genom spjällrorna och tar tag i saker. Det står bl a en papperskasse bredvid sängen,som hon brukar försöka få tag i,men hon når den inte. Får ta och flytta på den :)

Hon är i farten mest hela tiden nu. Hon ligger och sätter sig upp, sedan lägger hon sig ner en stund innan det är dags att sitta igen ;) Hon försöker krypa också,men har inte riktigt kommit på hur hon ska göra,men det går nog snart. Däremot ålar hon sig bakåt och det går fort kan jag lova =) Ena stunden är hon precis bredvid mig och nästa sekund är hon på andra sidan rummet eller ute i hallen - ser så go ut ;)

Hon "dadar" väldigt mycket -  låter så gulligt,som om hon försöker säga något =D

Igår morse badade jag henne,(det var ganska längesen,hon får oftast duscha med oss). Hon tyckte det var så roligt =) Hon satt upp och slåg i vatten så det skvätte överallt. Jag lade henne på mage en stund,med min arm under hennes armar som stöd,då låg hon och sprattlade med benen så det blev små "vågor" och de försökte hon ta med händerna :) Hon är sååå gulligt <3 Hon tyckte verkligen om det,så i fortsättningen får det bli bad istället för dusch,i alla fall oftast =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0